www.autokataloog.ee

Uudised ja kampaaniad

Kas elektriautole saab veokonksu paigaldada? Tutvustame Brink veokonkse elektriautodele
Kas elektriautole saab veokonksu paigaldada? Tutvustame Brink veokonkse elektriautodele
1.06.2023


Paljud autojuhid vajavad veokonksu vähemalt aeg-ajalt ning tänapäeval on veokonksud saadaval ka aina enamatele elektrisõidukitele. Brink valikust leiab transpordikonksu komplekte ka autodele, millel pole tehnilises passis märgitud veojõudu.

Veokonks on üks populaarsemaid autotarvikuid ja pole ka ime. Konksu kasutusvõimalused ulatuvad tänapäeval palju kaugemale kui haagise või haagissuvila vedamine: näiteks on olemas erinevad konksu külge kinnitatavad jalgrattahoidjad ja lisaruumi toovad transpordiboksid, mis mitmekesistavad auto kasutamist.

Elektriautode konksude valik hakkab laienema

Kui kaalute elektriauto ostmist ja autoga peab aeg-ajalt olema võimalik haagist või haagissuvilat vedada, tasub olla ettevaatlik. Mõned elektriautode tootjad on täpsustanud, et auto ei tohi midagi vedada või veokonks tuleb hankida otse tehasest, mitte järelturu tootena.

Elektrisõidukite levikuga on olukord aga muutumas. Üha enam elektriautosid on pukseerimisvõimelised ja neile on võimalik paigaldada veokonks. Autode veojõud pole aga päris traditsiooniliste veoallikate jõudude tasemel – vähemalt mitte veel. Paljude elektriautode ja pistikhübriidide veojõud on umbes 1500–2000 kg. Nii et suurimaid haagiselamuid ja hobuhaagiseid nad vedama ei hakka, aga järelkäru jaoks piisab sellest täiesti.

Brinki veokonksud elektriautodele

Brink-i veokonksude valikus on olemas ka elektrisõidukite konksud. Traditsiooniliste statsionaarsete ja eemaldatavate veokonksudele kõrval on saadaval ka RMC transpordikonksu komplektid (tuleneb sõnadest „Rear Mount Connector“), mis on välja töötatud elektriautodele, millele pole määratud veojõudu. Spetsiaalne konksukomplekt võimaldab näiteks rattahoidja või transpordiboksi kinnitamist ka siis, kui haagise vedamine pole lubatud. RMC transpordikonksu komplektid sisaldavad eemaldatavat veokonksu ja 13 kontaktiga juhtmestikku.

Brink-i elektriautodele suunatud margi- ja mudelispetsiifilise valiku leiate Autokataloogist või tootja kodulehelt:

Raske koorma pukseerimine lühendab elektrilist sõiduulatust

Kuigi elektriautode veojõud kasvavad, pole need siiski parimad võimalikud vedurid raskete koormate või pikkade vahemaade läbimiseks. Koorma vedamine suurendab loomulikult auto energiakulu, mistõttu elektriline sõiduulatus lüheneb. Eriti kui veetav koorem on raske, võib ühe laadimisega saavutatav läbisõit olla tavapärasest isegi üle poole väiksem.

Hoolimata lühemast sõiduraadiusest muudab elektriautole veokonksu hankimine auto kasutamise mitmekülgsemaks, kuna vajadusel saab vedada haagisega kaupa ning veokonksu külge kinnitada jalgrattahoidja või transpordiboksi. Haagissuvila või muu raske koorma pidevaks vedamiseks on siiski soovitatav kaaluda traditsioonilisemate ajamite kasutamist.

Thule Arcos transpordiboks sobib suurepäraselt elektriautodele

Thule Arcos on kaasaegne veokonksu külge kinnitatav transpordiboks, mis tänu oma aerodünaamilisele disainile sobib suurepäraselt elektriautodele.

Thule Arcos

+ Lisaruum pagasi jaoks

+ Lukustatav

+ Lihtne laadida madalat boksi

+ Vastupidav ja kõva väliskest kaitseb mustuse ja vee eest

+ Väiksem õhutakistus võrreldes katuseboksiga

+ Saadaval kahes erinevas suuruses: 300 L ja 400 L

Loe lisaks haagise vedamisest >>

Tagasi