www.autokataloog.ee

Uudised ja kampaaniad

Mida tasuks jälgida õhkvedrustuse kompressorite puhul?
Mida tasuks jälgida õhkvedrustuse kompressorite puhul?
24.03.2021


Kompressor on üks tähtsamaid osasid õhkvedrustuse süsteemis

Kui kontrollitakse sõiduki õhkvedrustustust, siis võime pidada elektroonilist juhtplokki (ECU) kogu süsteemi ajuks, mis kontrollib kõikide osade toimimist. Selline mõtteviis teeks kompressorist õhkvedrustuse süsteemi südame - sest kui tema töös esineb puudusi, siis lõpuks lakkab õhkvedrustus toimimast.

Kompressori roll õhkverustuses

Kompressori töö ülessandeks on toota suruõhku õhkvedrustuse süsteemi, mis võimaldab regulleerida sõidukõrgust ja seeläbi kogu vedrustuse tööd. Kompressori tööd juhib elektrooniline juhtplokk.

Elektrooniline juhtplokk (ECU) ja kompressor moodustavad õhkvedrustuse süsteemi keskuse.

Kompressor toimib ka õhkvedrustussüsteemis kuivatina ​​ja filtrina, mille ülessandeks on imeda niiskust ja hoida süsteemi puhtana, et praht ja mustus ringlusse ei satuks. Kokku imetud niiskus aurustub kompressoris kuumuse mõjul ja seejärel eraldub veeauruna tagasi välisõhku.

Kuna enamik kompressoreid on mõeldud ainult lühiajaliseks rõhu tekitamiseks, siis vajab süsteem rõhu reguleerimiseks sageli ka välist suruõhupaaki, mille tulemusena väheneb kompressori tööaeg. Kui süsteemis on lekkeid, siis peab kompressor käivituma liiga tihti, mis viib lõpuks kompressori ülekuumenemiseni ja kahjustumiseni.

Milline näeb kahjustatud kompressor välja?

Sulanud juhtmed või pistikud on vigase kompressori tunnused.

Vigasel kompressoril võivad olla mitmesuguseid sümptomeid. Üldiselt annab probleemist märku see, et sõidukõrguse muutus on aeglasem kui algselt. Kompressori pidev töötamine või kriuksumine on samuti märk sellest, et kompressor tuleks välja vahetada.

Kompressori ülekuumenemist väljendavad mitmed selged indikaatorid: kompressori kleebiste/siltide värvid, sulanud juhtmed või pistikud, ning seadme lahti võtmisel kärsa lõhn. Kompressori vahetamisel on oluline meeles pidada ka relee samaaegset asendamist.

Kompressorit vahetades kontrolli üle kogu süsteem

Vigane kompressor on peaaegu alati mõne muu rikke tagajärg. Seetõttu on kompressori vahetamisel oluline kontrollida kogu õhkvedrustussüsteemi lekkeid. Eriti tähelepanelikult tasuks üle vaadata vedrutihendid, ventiiliplokkide ühendused, Vossi ühendused ja õhuliinide seisukord.

Vee- ja seebilahus toimib lekete tuvastamisel tavaliselt hästi. Kui õhkvedru lekib, moodustab lahus pisara kuju. Kuid ole ettevaatlik, sest kõiki lekked ei pruugi olla hõlpsasti tuvastavad. Lekkepunkt võib asetseda ka õhkvedrude ülemisetel servadel, mis jääb süsteemi tavapärasele kõrgusele peidetuks.


Arnott, Bilstein ja AT Autoteile Germany - kompressorid täidavad ka kõige nõudlikumad tingimused

Ehkki kompressorid näivad esmapilgul väliselt sarnased, siis on erinevate tootjate toodetel palju erinevusi.

Arnotti kompressoritel on mitmeid kulumisvastaseid omadusi:

  • vibratsiooni vältimiseks on rootor ja kolb tasakaalustatud;
  • elektrimootori mähistele on paigaldatud spetsiaalne kuumakindel lakikiht, mis kaitseb lühiste eest;
  • kvaliteetsed süsinikuharjad ja mähised võimaldavad sujuvat tööd;
  • silindri seina sile pind viimistletakse CNC-masinaga, et vältida kolvirõnga kulumist;
  • õige kõvaduse saavutamiseks töödeldakse alumiiniumi spetsiaalsel kuumtöötlusel;
  • tiheda kinnituse tagamiseks on laagri ja võlli pindade maksimaalne tolerants vaid 0,01 mm.

Tagasi