www.autokataloog.ee

Uudised ja kampaaniad

Uus generatsioon mootoriõlisi Liqui Molylt !
Uus generatsioon mootoriõlisi Liqui Molylt !
6.04.2018
06.04.2018

Top Tec 6100 BMW’le ja Top Tec 6200 VW’le

Efektiivsemad mootorid nõuavad efektiivsemat mootriõli. Seetõttu on Saksa tuntud ning hinnatud mootoriõlide ja lisandite tootja Liqui Moly välja tulnud täiesti uute mootoriõlidega, mis vastavad uusimatele BMW ja VW nõuetele: Top Tec 6100 ja Top Tec 6200 – esindamaks suurt arenguhüpet mootoriõlide tehnoloogias.

Mõlemad õlid on välja töötatud Euro 6 hetgaaside normatiividele. See tähendab, et nende viskoossus on madalam kui senini tavalistel mootoriõlidel. Mida madalam on õli viskoossus, seda väiksem energiahulk, mis kulub mootori käitamiseks. Autotootjate jaoks on see üks elemente, mis võimaldavad vähendada sõidukite kütusekulu ning seeläbi ka heitgaaside hulka – selgitab Liqui Moly õli laboratooriumi juhataja Oliver Kuhn.

Top Tec 6100 vastab BMW standardile Longlife-12 FE, mille viskoossus on 0W-30, mis on siiski veel tavalise õli vahemikus. Top Tec 6200 puhul on see erinev, VW 508 00/509 00, mis on heaks kiidetud VW poolt. 0W-20 õli puhul on tegemist eriti madala viskoossusega mootoriõliga. „ See on suur hüpe VW puhul“ selgitab Oliver Kuhn. Top Tec 6200 õli ei tohiks võrrelda teiste õlidega, mille viskoossus klass on 0W-20.

„Mõlemad kõnesolevad Top Tec õlid on spetsiaalõlid, mis sobivad vaid kindlatele mootoritele. Need ei ole tagasi ühilduvad vanematele spetsifikatsioonidele ning neid ei tohi kasutada teistel mootoritel, mis ei nõua selle spetsifikatsiooniga mootoriõli“ ütleb Oliver Kuhn. Nende mootoriõlide määriv kiht on väga õhuke ja vales kohas kasutamisel võivad põhjustada mootoridetailide liigset kulumist. Selle ohu minimaliseerimiseks on Liqui Moly võtnud kasutusse uue kujunduse Top Tec seeria juures ning on ka seeria nummeratsioon muudetud, vanemate spetsifikatsioonide õlide juures kasutatakse 4000 seeria numeratsiooni ja uue generatsiooni mootoriõlide puhul 6000 seeria nummeratsiooni.

Uute õlide puhul ei pea ainult autojuhid ning töökojad olema väga tähelepanelikud, ülioluline on ka õlide tootmistäpsus. „ Uute õlide segamine on väga täpne protsess“ – Oliver Kuhn. Ka minimaalne kõrvalekalle ettenähtud õliretseptist põhjustab õli kasutuskõlmatuks muutumise.

Tagasi